Terug in Hilversum - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Peter Hof - WaarBenJij.nu Terug in Hilversum - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Peter Hof - WaarBenJij.nu

Terug in Hilversum

Door: Peter en Margy

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Augustus 2019 | Nederland, Hilversum

Sinds zondag zijn we weer even terug in Nederland.
We hadden een goede vlucht en zaten weer heerlijk met beenruimte bij de nooduitgang. Bij het vertrek zit er op die plek dan een stewardess tegenover je waar we mee aan de praat kwamen over het werk in Suriname. Ze nam ons in vertrouwen over twee jonge Somalische(?) vrouwelijke passagiers met hoofddoek (ze liet een foto zien die ze gemaakt had) die onder vage begeleiding vlogen, waarover ze de marechaussee hadden gewaarschuwd. Men dacht aan wellicht ontvoering of zoiets. Ze wilde eigenlijk graag weten of ik ervaring had vanuit het onderwijs met zulke zaken. Nee dus, dat kwam op de Godelinde niet echt voor :-). Hoe het is afgelopen bij de douane hebben we niet kunnen zien en weten we dus niet. Misschien was het loos alarm.
We hadden de eerste dagen het weer mee, van heel warm naar iets koeler. voor ons een prima overgang! Maar vakantie....dat is het (nog) niet helemaal. Peter heeft een dik pak werk bij zich. Er moet nog veel gedaan worden want het nieuwe schooljaar komt er aan.
Thuis was alles ok, ook de tuin. Wederom hebben onze buren de tuin door een hete en droge periode gesleept. Petje af!
Donderdag hadden we hier twee bestuursleden en een leerkracht om de 5 nieuwe leerkrachten te ontvangen en bij te praten. 's Middags twee sollicitatiegesprekken voor een nieuwe directeur. We hebben er een gevonden maar er lopen nog processen (geen gerechtelijke) voordat ik daar meer over kan zeggen. Van 10 tot bijna 5 uur gepraat, een heftig dagje.
Zondag ontvangen we hier een aantal mensen die we niet allemaal kunnen bezoeken in de korte tijd dat we hier zijn. Verder moet er nog het een en ander geregeld worden: APK keuring auto, rijbewijs aanvragen en dat soort zaken. Ook gaan we op Open Monumentendag nog zingen met ons koor en we gaan twee dagen naar Brussel om even te kijken bij de Julianaschool. Daar is het plein gerenoveerd en dat willen we wel even zien en de collega's ook natuurlijk. Het is zondag een jaar geleden dat we daar vertrokken. Maar ondertussen heeft Peter dus alweer een nieuw team onder zijn hoede.... verder nog een afspraak met de Stichting NOB dus zo vullen de dagen zich snel.
Tussendoor genieten we van het aangeharkte en keurige Nederland, waar we wel eens op mopperen maar waar alles wel veel beter geregeld is dan in Suriname!

• 30 Augustus 2019 - 16:49

Peter Van 't Hof:

Opeens is het reisverslag gehalveerd. Ik ga dat weer aanpassen......