Testje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu Testje - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu

Testje

Door: Peter en Margy

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 December 2019 | Suriname, Paramaribo

Dit verslagje is een test omdat blijkt dat ons verslag van gisteren "Met onze neus bovenop het nieuws" niet aangekomen is, in ieder geval bij een aantal mensen niet. Nogmaals proberen dus. Als je bericht ontvangt over dit verslag, kun je het vorige namelijk ook lezen.

Inmiddels is Bouterse weer aangekomen in Suriname en inderdaad...vannacht om half 2 stonden er zo'n 1500 aanhangers hem op te wachten op Zanderij. Keurig geregisseerd door de NDP waar hij ook nog voorzitter van is.
De meningen over de ontvangst zijn verdeeld hier.

• 02 December 2019 - 09:08

Maudy:

Zo juist jullie reportage gelezen n.a.v. "hot news" de veroordeling v Bouterse.Eindelijk!!
    En inderdaad geloof ik dat er hier ( in Nederland) extra veel media aandacht aan is gegeven.
    Ik vind het ook interessant om jullie persoonlijke ervaringen van dat gebeuren te lezen en ik sta verbaasd dat er in Sur. zo weinig comotie is gezien.( de straat op gaan. En niet alleen naar Zanderij).....
    Ik zie B nog niet de cel in gaan...
    Hijj is "oppermachtig" en weet het volk te manipuleren.De jongeren staan verder af van de gebeurtenissen in de jaren 80.....
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Dank voor jullie verslag.Groetjes en blijf ook genieten.

• 02 December 2019 - 09:17

Sandra:

Test geslaagd !

• 02 December 2019 - 13:14

Johan Beekman:

Hier in Nederland zijn de meningen verdeeld. Medestanders verwelkomen zijn terugkomst met leuzen als 'We want Bouta' en 'Bouterse is onze koning'. Nabestaanden zijn erg blij dat het recht eindelijk heeft gezegevierd. De advocaat van Bouterse tegen journalisten: "Herinnert u zich wat er zich in 1982 allemaal heeft afgespeeld?"
    Ja, zo lust ik er ook nog wel eentje. Als je zo dicht bij de moorden zat in Zeelandia, de oppositie van jouw staatsgreep liet oppakken en kort daarna zijn er 15 dood, dan ben je toch op zijn minst verdacht, lijkt me.
    Gemakkelijk ontkennen en niets meer weten, tja.

Collectief geheugenverlies kennen we ook hier in Nederland. 'Ik heb daar geen actieve herinnering aan", aldus onze MP op vragen en kamerdebatten over 70 burgerdoden na een Nederlands bombardement in Syrië.

Hopelijk verdwijnt dit type voor de volle 20 jaar achter de tralies, of anders zou in mijn ogen zo'n figuur geen president van een democratie mogen zijn.
    Toch?