Berichten uit de West - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu Berichten uit de West - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu

Berichten uit de West

Door: Peter en Margy

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 Oktober 2019 | Suriname, Paramaribo

Het schooljaar is begonnen met een erg leuke opening op het schoolplein. Een praatje van Peter en van de voorzitter van het bestuur. Ondertussen wachten op een band die zou komen spelen. Om kwart over 7 zouden ze er zijn, de school begon om half 8. Uiteindelijk kwamen ze om 10 voor 8 het plein op…. En Peter maar doorpraten. Op tijd komen is hier niet zo gebruikelijk als in Nederland. De eerste week is verder goed verlopen. Peter had nu iets meer tijd voor de stukken die hij nog moet schrijven, maar de dagelijkse leiding vergt veel. Eigenlijk iets te veel op dit moment. Gelukkig is er hulp van Margy die verder is gegaan met het opruimen van de IB-ruimte. Weer veel oude stukken in de container. Woensdagavond was er een bestuursvergadering, dit keer op school, die goed is verlopen.
Donderdagavond zijn we naar een Quiz-night geweest. Kees, de onderdirecteur, doet al een hele tijd mee met een team en had er al een tijdje op aangedrongen dat we mee moesten doen. Het was erg leuk en we werden nog eerste ook. Dat kwam toch vooral door Kees. Van de 8 ronden waren er 2 muziekrondes en hij weet na de eerste toon al welk nummer het is en welke artiest. We vonden dat erg knap: wij kenden de nummers, maar de titel en de artiest…geen idee. Ja, Amy Whinehouse en Britney Spears lukten nog net. Deze week was het gewoon 4 dagen werken en geen 6 zoals vorige week. We hadden dus tijd om vrijdag naar de stad te gaan met een boodschappenlijstje, waar ook spullen voor school op stonden. Er is hier een winkel waar ze enkele originele Ikea-spullen verkopen en we gingen voor manden die in de bekende roomdivider passen. Die hebben we gevonden. ’s Middags hebben we geluncht in Hotel Krasnapolsky (ja, die hebben we hier ook). Heerlijk Surinaams gegeten: Peter saoto (gevulde kippensoep) en Margy bb met r (bruine bonen met rijst). Het duurde alleen wel erg lang voordat we onze gerechten eindelijk kregen, maar ook dat is hier niet vreemd.
Zaterdag was het een regenachtige dag, we zijn alleen ’s ochtends even weg geweest. Ook weer voor school want Peter moest nog achter een whiteboard aan. Dat is gelukt in een mooie zaak waar ze alle kantoorbenodigdheden verkopen. Die winkels zijn allemaal lastig te vinden, je moet het echt hebben van horen zeggen, want anders vind je ze nooit. Peter moest ook nog voor school werken en bellen, dus de dag vloog weer om.
’s Avonds lekker gegeten hier vlakbij in Las Tias, een Mexicaans restaurant: enchillada met garnalen voor Margy en fagita met garnalen voor Peter. De sizzling plate deed erg aan Singapore denken, waar we vaak in Holland Village aten bij een Mexicaan.
Tussendoor ook nog naar de WK in Doha, Qatar gekeken, dus onze woonplaatsen waren bijna weer compleet

• 06 Oktober 2019 - 14:08

André: