Paramaribo calling.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu Paramaribo calling.... - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu

Paramaribo calling....

Door: Peter en Margy

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 September 2019 | Suriname, Paramaribo

We zijn al weer een weekje verder en dat was een drukke week, met werken t/m zaterdag. Margy heeft veel meegewerkt op school: collega’s helpen met opruimen, personeelskamer aan kant maken, de methode Veilig Leren Lezen uitpakken en de boel decoreren, zie foto van Surinaamse doek.
Ja de methode was binnen. Uiteindelijk met luchtpost verstuurd en vrijdag moest Peter naar het vervoersbedrijf voor de inklaring. De douane moest erbij komen vanwege de hoeveelheid en dat duurde dus in totaal 3 uur. Bestuursleden die hij dit vertelde zeiden: welkom in Suriname. Sommige bestuursleden runnen een bedrijf en huren daar speciale mannetjes voor om dit te regelen. Maar op De Cederboom was hij dus het speciale mannetje tegenover een vrouwelijke beambte die onbegrijpelijk met cijfers goochelde. Eerst was de inklaring 3800 SRD maar uiteindelijk werd het 1300. Peter moest betalen bij het vrachtbedrijf dus het zal wel eerlijk gegaan zijn hoop ik.
Verder druk met de school inrichten en alles in orde hebben voor dinsdag. Het plein is opgeknapt en bijna klaar en het ziet er geweldig uit.
Er was een teamuitje gepland op donderdag maar omdat de schilders nog bezig waren en er nieuwe bekabeling voor internet werd aangelegd moest er iemand op school blijven. Dat was dus Peter, want het team moet in de toekomst met elkaar verder en hij vertrekt weer in december. Hij heeft wel lekker rustig kunnen werken!
Zaterdagavond na een lange dag werken zijn we in de wijk Blauwgrond gaan eten, in een goed en gezellig Indonesisch restaurant. In die wijk zijn veel Javaanse eethuisjes.
Zondag hebben we eerst de F1 in Rusland gekeken (we kunnen hier de Ziggo-uitzending met Nederlands commentaar ontvangen). Daarna zijn we naar Domburg gegaan, een plaatsje aan de Surinamerivier. In de reisgids stond een lovend stukje over het gezellige pleintje aan het water, maar we vonden het niet zo veel. Domburg was vroeger een plantage, maar daar is niets meer van terug te vinden. Daarna even doorgereden naar het White Beach resort, een mooi wit strand ook aan de Surinamerivier. We hebben er even wat gedronken en gezeten, het was aardig maar om nou te zeggen dat we daar elke week naar toe willen…nou nee. Het is wel mooi om buiten de stad te zijn en de omgeving te zien. Alle planten van Intratuin staan hier gewoon in het wild langs de kant van de weg.
Over TV gesproken, we hebben deze keer ons Apple TV kastje meegenomen en dat is een gouden greep. We kiezen programma’s via NPO start en streamen die op de tv, dus geen gedoe meer met kijken op een Ipad of laptop en we kunnen alles volgen. Als we ’s avonds thuis zijn ligt Nederland al in bed en kunnen wij de avondprogramma’s terugzien.
De temperatuur is nog steeds elke dag hoog (rond de 35 graden in de middag). We hebben wel een paar flinke regenbuien gehad, dat frist lekker op.
We gaan het zien deze week....dinsdag starten met het schooljaar 2019-2020 en woensdag meteen bestuursvergadering.

• 30 September 2019 - 03:35

Karina:

Wat een leuk verslag! Succes met de start van het schooljaar.
    Hartelijke groet, Karina.

• 30 September 2019 - 07:21

Frank:

Succes met de van het nieuwe schooljaar.

• 30 September 2019 - 13:05

Henk:

Leuk verslag. Succes met het nieuwe schooljaar.
    In 2011 heb ik mijn verjaardag gevierd in het Javaanse restaurant Sarinah, een vrij groot restaurant in de Javaanse buurt. Wellicht hetzelfde restaurant.
    Hartelijke groet

• 01 Oktober 2019 - 20:21

Maarten:

Da's handig ja, zo'n apple TV!!