Beginnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu Beginnen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Peter Hof - WaarBenJij.nu

Beginnen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Juli 2019 | Suriname, Paramaribo

De dag die je wist dat zou komen.....
Vandaag ben ik begonnen als directeur van De Cederboom. Ik zat om zes uur in de auto en was er daardoor veel te vroeg: kwart over 6. Maar de concierge kwam pas om half zeven en ik kon nergens in. Morgen kan ik dus wat later vertrekken.
Het was een dag van kennismaken, me in alle groepen voorstellen, eerste gesprekken met bestuursleden, leerkrachten en ouders. Het is me prima bevallen.
Wel heb ik gezien dat er veel moet gebeuren. Hoewel de school lekker draait en de leerkrachten enthousiast en plezierig aan het werk zijn, is er op papier weinig te vinden over het hoe en waarom. Dus daar ga ik mee aan de slag en ook met het nieuwe personeel voor volgend schooljaar. Nog veel te regelen in 5 weken voor de vakantie.
En natuurlijk kan ik nog niet printen en weet ik nauwelijks de namen van iedereen, maar dat gaat vast allemaal goed komen.
Het was vandaag een warme dag. 's middags zo'n 32 graden. Het regenseizoen begint op zijn eind te lopen en komt voorlopig ook niet meer terug.
Toen ik 's middags thuis kwam zijn Margy en ik naar Choi's supermarkt geweest, die ons was aangeraden door ouders van school. Daar kun je werkelijk alles krijgen wat je ook in Nederland kunt kopen: een luxe AH. Niet voor de gemiddelde Surinamer, maar ik denk voor veel Nederlandse Surinamers die hier langere tijd doorbrengen. Voor ons ideaal en een kwartiertje tijden van ons huis. Margy heeft zich 's ochtends prima vermaakt in en om het huis.
Tot nu toe gaat het dus allemaal naar wens, laten we dat zo houden!
De volgende blog komt over enkele dagen!

  • 17 Juli 2019 - 07:36

    Henk Mreijen:

    Waarde Peter,
    Zo te lezen gaat het allemaal wel soepel. Ik wens je toe dat het in de toekomst ook zo goed blijft gaan. Valt het verkeer een beetje mee?
    Wellicht hoor je ook wel eens over het Lotjeshuis. Daar hebben we als Orde en als Louisa Stichting veel geld aan uitgegeven om een mooi huis op te zetten. Als je in de toekomst een keer tijd hebt zou je dat misschien eens kunnen bezoeken en zien of ze nog steeds goed bezig zijn.
    Ik ben benieuwd wat je verder gaat beleven.
    Hartelijke en broederlijke groet,
    Henk

  • 20 Juli 2019 - 06:27

    Daan:

    Hi Peet, het klinkt allemaal weer erg leuk. Werken in zo'n nieuwe tropische omgeving...jaloersmakend!Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Peter

Actief sinds 26 Juni 2019
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 7796

Voorgaande reizen:

16 Juli 2019 - 23 December 2019

Suriname

Landen bezocht: